چگونه اهداف خود را انتخاب کنیم؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چگونه اهداف خود را انتخاب کنیم؟
نوشته شده در یک شنبه 22 شهريور 1394
بازدید : 459
نویسنده : تیرداد

1-لیست بندی اهداف
کاغذ سفیدی جلو روی خود قرار دهید و هر چه به فکرتان می رشد، روی آن بنویسید و لیستی از «رویاهای تان» تهیه کنید ، تعجب نکنید ، بله «رویا». خیلی از ما، از زمان کودکی رویاهایی داشته ایم و هیچ وقت به طور جدی به آنها فکر نکرده ایم، غافل از این که یکی از همان ها می تواند هدف مهم زندگی ما را شکل دهد. بنابرانی سعی کنید تا حدامکان، همه رویاهای تان را به یادآورید.
2-ایجاد انگیزه برای هدف
بعد از تکمیل لیست تان، درباره هر مورد آن، از خود بپرسد «چرا؟» اگر نتوانستید در یک جمله بیان کنید چرا چنین رویایی داشته اید و چرا می خواهید به آن برسید، پس دیگر آن رویا، نمی تواند برای شما هدف باشد و باید آن را حذف کنید. همچنین لازم است در این مرحله به این سوالات نیز پاسخ دهید که: آیا این رویا به طور واقعی هدف خود به من است یا افراد دیگری می خواهند من به این هدف برسم؟ آیا این هدف ، کار صحیح و درستی است؟ آیا رسیدن به این هدف، من را از رسیدن به اهداف دیگر باز می دارد؟
3-اولویت بندی هدف ها
وقتی کارتان در مرحله قبل تمام شد ، به احتمال زیاد، لیست تان بسیار کوچک تر از اول شده است و این باعث می شود کم کم به تشخیص هدفی که توانایی رسیدن به آن را دارید؛ نزدیک تر شوید. در تعیین اهداف، توجه به یک نکته، ضروری است و آن، هماهنگی و تطابق اهداف، با ذات و رسالت زندگی ماست. با در نظر گرفتن این نکات، به اولویت بندی اهداف خود بپردازید.
4-زمان بندی هدف ها
در این مرحله، اهداف تان را دسته بندی و به دو گروه کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم بندی کنید. همچنین یک زمان تقریبی برای دست یابی به هر یک از آنها نیز در نظر بگیرید.
5- برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف
نقشه ای در ذهن تان طراحی کنید که توانایی ها و ضعف های تان را در مورد هدف به خصوصی، نشان دهد. نکات مثبت و منفی شخصیت خود را با ذکر جزئیات بیان کنید. نقاط ضعف خود را بپذیرید و با یک برنامه ریزی منظم، سعی در کاهش آن کنید و با باور داشتن به نقاط قوت خویش ، ارزش های شخصیتی خود را تثبیت کنید و ارتقاء دهید حال بهترین راه های رسیدن به هدف تان را بنویسید و پس از در نظر گرفتن همه جوانب کار، مسیر خود را مشخص کنید.
6-اقدام و شروع حرکت در مسیر هدف
پس از طی همه مراحل بالا، نوبت به مهم ترین مرحله، یعنی شروع حرکت در مسیر هدف، می رسد. تا زمانی که تصمیم جدی نداشته باشید، همواره اهداف در حد رویا بافی خواهند ماند. بنابراین باید با عقل و درایت تصمیم گیری کنید، تردید نداشته باشید، عجولانه تصمیم نگیرید، با افکار ناامید کننده بجنگید و مهم تر از همه این که «تصمیم گیرنده خودتان باشید.»





مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: